לכל אחד מאיתנו יש לפחות זיכרון אחד כזה:
בוקר. כיתה. מבחן. לחץ. יותר מדי לחץ. נגמר המבחן. מתח.
בראש שאלה אחת:
כמה אני אקבל?!
אבל למה מובילה הערכה מספרית כזו?
משוב טוב הוא לא "נכון" או "לא נכון" – הוא המפתח ללמידה אמיתית.
משוב בונה: ההרצאה של סאל קהאן
לפני שנצלול לפרקטיקה, כדאי להקדיש כמה דקות להרצאה המצוינת של סאל קהאן, מייסד ומנכ"ל אקדמיית קהאן.
קהאן מדבר על שינוי בתפיסת ההערכה – במקום לראות טעויות ככישלון, הן הופכות לחלק מתהליך של למידה עד להשלמה של 100% מהידע.
הרעיון הזה מתחיל כבר באופן שבו אנחנו נותנים משוב על טעויות.
שלושה שלבים למשוב מקדם בג'ניאלי
בואו נראה רעיון אחד למשוב על שגיאה, שאפשר לייצר ב-Genially.
נניח שהשאלה שלנו היא זו:

שלב 1: הצגת השגיאה
כשאנחנו נותנים משוב על תשובה שגויה, נצביע במדויק על מה שלא עבד.
זה יעזור ללומדים להבין את הפערים שלהם בצורה בהירה וממוקדת.

שלב 2: רמז לתיקון
שגיאה יכולה להיות הזדמנות מצוינת לחשיבה נוספת.
ניתן רמז שמכוון לתשובה, בטון חיובי ומכבד.

שלב 3: אפשרות לניסיון חוזר
ניצור עבור הלומדים אפשרות לחזור לשאלה ולנסות שוב, עד להצלחה.
איך עושים את זה?
אפשר להוסיף כפתור שמחזיר לשאלה המקורית.

עכשיו אתם!
יש לכם תוצר ב-Genially עם שאלות ידע?
נסו לשלב בו משובים שמעודדים לנסות שוב, ולהצליח.

עדי גורן
19/12/24