המשוב המיידי בלמידה דיגיטלית

נסו להיזכר לרגע במשחק שאתם אוהבים במיוחד: פיפ"א? חתולים מתפוצצים? טאקי? בדמינטון? בינגו? המשחק האהוב עליי הוא דיקסיט. יש הרבה עקרונות שהופכים משחק לכיף גדול. הפעם נתמקד בעיקרון משחוק שמאפיין גם את הלמידה הדיגיטלית בכלל, והוא: המשוב המיידי, או בקיצור: צדקתי או טעיתי?

קודם כל, בואו נבין מה הכוונה ב"משוב מיידי"

משוב מיידי הוא התגובה שהלומדים מקבלים אחרי פעולה שהם מבצעים. או במילים אחרות, הוא ההפך ממשוב שמגיע אחרי שכבר שכחתי מה עשיתי, איך עשיתי ומה בכלל הייתה השאלה (נניח, ציון במבחן). המשוב המיידי מגיע בזמן אמת, ככה שאני יכולה לדעת מיד אם הצלחתי או לא, ולקבל הכוונה להמשך.

ניווט של הלומד במסלול הלמידה

זה קצת מזכיר לי את האופן שבו WAZE עובד. אני נוסעת לפי ההוראות ליעד מסוים. אם אני צודקת, הכל פיקס. אולי אפילו אצליח להקדים בכמה דקות (נכון שזה הכי כיף?) אם לא, אני מקבלת תגובה על הטעות והזדמנות לתקן ולחזור לנתיב מתאים. כנראה שזה גם עלה לי בכמה דקות של איחור. המשוב המיידי מחזק התנהגות רצויה, עוזר לתקן טעויות וגם מגביר מוטיבציה ומעורבות בלמידה. אני מרגישה שאני מתקדמת כל הזמן.

איך עושים את זה?

הנה כמה רעיונות למשוב מיידי משחקי שנוכל לבנות בתוצר לימודי:

אגב, התוצר לא חייב להיות משחק פר אקסלנס. משחוק יכול להיות רק חלק מתוצר, אבל זה כבר לפוסט אחר. 🙂

עדי גורן
26/09/24

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

היו הראשונים לדעת על ה-MEETUP הבא, על פריטים חדשים שנוספו למרכז הידע, ותיהנו מתוכן איכותי שמגיע עד אליכם.

Call Now Button