כל יום נולד טרנד חדש ובכל שבוע מושקת טכנולוגיית למידה נוצצת, קשה להישאר מעודכנים, ועוד יותר קשה להבין מה נכון לקורס שלי.
תכנון נכון של קורס מחבר בין המטרות שלו לבין שפע השיטות הפדגוגיות והכלים הטכנולוגיים הקיימים ומייצר חוויית למידה יעילה ומאוזנת, מהנה ואיכותית.
המודל מושתת על 5 שאלות שכל מרצה חייב.ת לשאול בעת פיתוח קורס. לנוחותכם ריכזנו את את השאלות והתשובות.
תוצר:
מה נרצה שהסטודנטים שלנו יהיו מסוגלים לעשות?
להבין וליישם או גם לנתח ולבקר…
תכנית לימודים:
מה הסטודנטים צריכים כדי לדעת לעשות זאת טוב?
לדוגמה: מפגש פנים אל פנים, מפגש אסינכרוני או עבודה בקבוצות קטנות…
פדגוגיה:
איזה פעילות או שיטת למידה מתאימה?
לדוגמה: הרצאה מצולמת, דיון מקוון או סיור שטח…
הערכה:
איך הסטודנטים יפגינו את יכולותיהם?
לדוגמה: תרגיל, מבחן, מצגת לכיתה…
קריטריון:
איך אדע שהסטודנטים עשו זאת טוב?
בחינה לאור רמות החשיבה של בלום
המענה לשאלות האלה צריך להיעשות עבור כל מודול בנפרד.
בהמשך הציג איתמר דוגמה ליישום המודל בקורס "ניתוח מודלים כלכליים":
תכנון נכון של קורס משיג את המטרות הפדגוגיות שלנו ומספק לסטודנטים שלומדים אותו חוויית למידה טובה ומאוזנת.
רוצים לתאם איתנו פגישת יעוץ (ללא תשלום) בנושא של בניית קורס דיגיטלי?
מלאו את פרטיכם ונשמח לחזור ולתאם את הפגישה עם עשרת הפונים הראשונים.